از شخصیتهای غیربازیکن (NPC) داخل بازی خسته شده اید؟ تکنولوژی جدید هوش مصنوعی NPC ها را متحول خواهد کرد .
با مسترگیمرز مرجع بازی ها همراه باشین .
شخصیتهای غیربازیکن (NPC) در بازیهای ویدیویی معمولاً محدوده بسیار محدودی دارند. آنها ممکن است تعداد محدودی از پاسخهای آماده به سؤالات شما داشته باشند. با این حال کانوای معتقد است که آنها پتانسیل بسیار بیشتری دارند.
این شرکت هوش مصنوعی در اوایل ماه جاری در کنفرانس مطبوعاتی انویدیا در CES روی کار آمد و فناوریای را به نمایش گذاشت که هوش مصنوعی مولد را با NPCها ترکیب میکرد و به بازیکنان اجازه میداد با شخصیتهای درون بازی که فیلمنامهنویسی نشدهاند و میتوانند به هر جایی بروند گفتگو کنند.
پورنندو موکرجی، بنیانگذار و مدیر عامل Convai مستقر در سن خوزه، به Fast Company می گوید: “کاری که ما انجام می دهیم این است که به این NPC ها ذهن بدهیم.” “آنقدر که آنها قادر به گفتگوی طبیعی با ما هستند. شما می توانید در مورد هر چیزی با آنها صحبت کنید. نه تنها می توانید یک مکالمه صدا به صدا انجام دهید، بلکه احساسات را نشان می دهند. آنها حالت چهره مناسبی دارند. و در یک محیط سه بعدی، سطح بعدی شناخت این است که آنها می توانند محیط را درک کرده و با آن تعامل داشته باشند.
گفتگوها دقیقاً شبیه انسان نیستند. قبل از اینکه NPCها به سؤال شما پاسخ دهند، یک تأخیر جزئی وجود دارد و انیمیشنهای چهره هم این مکالمه راکامل تر میکنند.
شخصیتها شخصیت شما را در بازی «میبینند» و «میشنوند» (و همچنین صدای شما – شما در واقع با این شخصیتها صحبت میکنید، نه از میان مجموعهای محدود از سؤالات متنی). پاسخ های آنها به دستگاه شما ارسال می شود و به صورت محلی در بازی ارائه می شود.
NPC که با آن تعامل دارید می تواند هر چیزی باشد، از یک شهروند عمومی یک دهکده گرفته تا یک همراه درون بازی که شما را در ماموریت ها همراهی می کند.
او می گوید: «آنها شخصیت خود را حفظ خواهند کرد. آنها شخصیت را نمی شکنند. اگر با یک استاد یا تاجر قرون وسطایی در حال تعامل باشید و شروع به صحبت در مورد چیزی خارج از آن دنیا کنید، آنها خواهند گفت: «در مورد چه چیزی صحبت میکنید؟ من هیچ ایدهای نسبت به این که آن چه بود ندارم
با این کاراکترها کارهای بیشتری نسبت به NPC های فعلی انجام دهید. یکی از مثالهایی که موکرجی ارائه میکند این است که از یک NPC میخواهد خودش را قربانی کند تا بتوانید در بازی پیشرفت کنید، که میتواند روایتهای اخلاقی بسیار جالبی را در بازیها ایجاد کند.
و بدیهی است که موارد استفاده برای فناوری Convai فراتر از دنیای بازی وجود دارد. موکرجی اشاره کرد که شخصیتهای تولید شده توسط هوش مصنوعی میتوانند بهطور بالقوه بهعنوان نگهبان مجازی در هتلها یا فرودگاهها عمل کنند، از طریق دانش مبتنی بر مکان راهنماییها را ارائه دهند یا بهعنوان نماینده برندها عمل کنند.
در حالی که Convai میگوید به دلایل قراردادی نمیتواند شرکتهایی را که در حال حاضر با آنها همکاری میکند نام ببرد، موکرجی میگوید این فناوری بهزودی وارد دنیای واقعی خواهد شد. در ابتدا، از توسعه دهندگان کوچک تا متوسط خواهد بود، زیرا این گروه ها تمایل دارند بازی ها را با سرعت بیشتری عرضه کنند. اما Convai می گوید که با استودیوهای بزرگتر کار می کند تا این فناوری را در بازی ها بگنجاند.
موکرجی می گوید: «آنها در مورد اعلام این موضوع محافظه کارتر عمل می کنند. این احتمالاً دو یا سه سال دیگر خواهد بود. . . . ما تعداد زیادی شریک داریم، اما اطلاعات ما برای به اشتراک گذاشتن نیست.
متشکریم که همراه مسترگیمرز مرجع بازی ها هستین.
نظرتون رو زیر همین مطلب برامون ارسال کنین.