ضرر میلیاردی شرکت ها با قوانین جدید بازی در چین که باعث نگرانی در وضعیت مالی بازار گیمینگ در چین شده است .با مسترگیمرز مرجع بازی ها و همراه باشین.
رگولاتورهای چینی روز جمعه طیف گسترده ای از قوانین را با هدف محدود کردن هزینه ها و پاداش های بازی ها اعلام کردند و ضربه ای به بزرگترین بازار بازی های جهان وارد کرد.
قوانین جدید که عملاً محدودیتهایی را برای هزینهها برای بازیهای آنلاین تعیین میکند، وحشت را در بین سرمایهگذاران برانگیخت و نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازار دو شرکت بزرگ بازی چین را از بین برد،
بازیهای آنلاین در صورت ورود هر روز به بازیکنان، اگر برای اولین بار در بازی هزینه کنند اکنون از دادن پاداش به بازیکنان منع خواهند شد.
سهام Tencent ، بزرگترین شرکت بازیسازی جهان، در یک مقطع تا ۱۶ درصد سقوط کرد، در حالی که سهام نزدیکترین رقیب آن، تا ۲۵ درصد سقوط کرد.
وقتی از ویگو ژانگ، معاون Tencent Games پرسیده شد که در مورد تأثیر قوانین پیشنویس سؤال شد، گفت که Tencent نیازی به تغییر اساسی «مدل تجاری» برای بازیها نخواهد داشت و افزود که این شرکت به شدت الزامات نظارتی را اجرا میکند.
ژانگ اضافه کرد که افراد زیر سن قانونی از سال ۲۰۲۱ که حفاظت جزئی مورد توجه پکن قرار گرفت، پول و زمان پایینی را صرف بازیهای Tencent کردهاند.
پکن در طول سالها به شدت در مورد بازیهای ویدیویی سخت گیر شده است. در سال ۲۰۲۱، چین محدودیتهای سختی را برای بازیهای زیر ۱۸ سال تعیین کرد و تأیید بازیهای ویدیویی جدید را به دلیل نگرانیهای اعتیاد به بازی برای حدود هشت ماه به حالت تعلیق درآورد.
قوانین جدیدی که در روز جمعه فاش شد، صریح ترین قوانینی هستند که در عین حال با هدف محدود کردن هزینه های درون بازی انجام شده است. علاوه بر ممنوعیت ویژگیهای پاداش، بازیها همچنین باید محدودیتهایی را در مورد اینکه بازیکنان چقدر میتوانند کیف پول دیجیتال خود را برای هزینههای درون بازی شارژ کنند، تعیین کنند.
ایوان سو، تحلیلگر مورنینگ استار گفت: «حذف این مشوقها احتمالاً باعث کاهش کاربران فعال روزانه و درآمد درون برنامهای میشود و در نهایت میتواند ناشران را مجبور کند تا به طور اساسی در طراحی بازی و استراتژیهای کسب درآمد خود تجدید نظر کنند.»
بازیها همچنین از ارائه ویژگیهای قرعهکشی شانس مبتنی بر احتمال به خردسالان و امکان حراج آیتمهای بازی مجازی منع شدهاند.
قوانین جدید همچنین منعکس کننده نگرانی های پکن در مورد داده های کاربران است و ناشران بازی را ملزم می کند سرورهای خود را در چین ذخیره قرار دهند.
دولت تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ به دنبال اظهار نظر عمومی در مورد قوانین است.
در نتیجه سرکوب بازیهای پکن در سال ۲۰۲۱، سال ۲۰۲۲ سختترین سال صنعت بازی چین در تاریخ ثبت شد زیرا کل درآمد برای اولین بار کاهش یافت.
طبق گزارش انجمن صنعت CGIGC، بازار بازی های ویدیویی چین امسال به رشد بازگشت، زیرا درآمد داخلی با افزایش ۱۳ درصدی به ۳۰۳ میلیارد یوان (۴۲٫۶ میلیارد دلار) رسید.
قانون پیش نویس خشن نیز بر سهام بازی در سطح جهانی سایه افکنده است. سهام بازی های ایالات متحده Roblox RBLX.N، Electronic Arts EA.O و Unity Software U.N در روز جمعه بین ۱٫۷ تا ۳٫۱ درصد کاهش یافت، در حالی که در اروپا، Ubisoft UBIP.PA سازنده بازی های ویدیویی فرانسوی بیش از ۳ درصد کاهش داشت.
مشکریم که همراه مسترگیمرز مرجع بازی ها هستین.
خوشحال میشیم نظر خودتون رو راجع به ضرر میلیاردی شرکت ها با قوانین جدید بازی در چین زیر همین مطلب برامون ارسال کنین.
خوشحال میشیم که اگر این مقاله واقعا براتون مفید بود ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.