اگر دوست دارید از اتفاقات و ویژگی های بازی آلن ویک بیشتر بدانید با مسترگیمرز مرجع بازی ها و داستان بازی Alan Wake 2 همراه باشین.
Alan Wake II توسط Remedy Entertainment توسعه یافته و در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری X/S و ویندوز منتشر شده است.
Alan Wake II سیزده سال پس از Alan Wake اتفاق می افتد. شما نقش مامور افبیآی ساگا اندرسون را بر عهده میگیرید که به شهر کوچک برایت فالز میآید تا در کنار شریک زندگیاش الکس کیسی، یک سری قتلهای که توسط The Cult of the Tree انجام شده است را بررسی کند. کمی پس از اتفاق افتادن تعدادی از وقایع مرموز در شهر، دست نوشته هایی که رویدادهای وحشتناکی را به تصویر می کشند، کشف می شوند، جسد آخرین قربانی قتل زنده می شود و به ساگا حمله می کند، و تاریکی که مردم شهر را در بر می گیرد. آنها متخاصم و خشن هستند. ساگا اکنون به یک داستان ترسناک کشیده شده است که واقعیت را تغییر می دهد و هر چیزی را که برای او ارزشمند است از بین می برد. در همین حال، نویسنده آلن ویک در تاریکی به دام افتاده است و ناامیدانه در حال نوشتن داستان های وحشتناک یکی پس از دیگری در تلاش برای فرار از زندان و جلوگیری از بیرون شدن آقای اسکرچ شیطانی است. با این حال، Dark Presence همچنان به دنبال ویک است و قصد ندارد به این راحتی طعمه خود را فراری دهد.
به بیان ساده، این یکی از بهترین بازی هایی است که تا به حال بازی کرده ام. مدل های شخصیت همه از بازیگران واقعی ردیابی شده اند و کاملاً با واقعی آنها مطابقت دارند. محیطها برجسته هستند، چه در جنگلهای تاریک برایت فالز بگردید، چه در حال کاوش در شهر نیویورک در مکان تاریک، محیط اطراف شما بینقص به نظر میرسد با هر گوشهای که از جزئیات میچسبد، از استفاده از نورپردازی که صحنه را بهبود میبخشد و استفاده از تاریکی که محیط را مبهم و تشدید می کند، تا طراحی خصمانه ای که در تمام اتاق ها و راهروها دیده می شود، حتی سایه ها ترسناک تر و شوم تر به نظر می رسند. این به ویژه در مکان تاریک، جایی که جو واقعاً شوم است و هرگز به خاطر آن احساس امنیت نمی کنید، مشهود است. یکی از کارهایی که Remedy دوست دارد در بازی های خود انجام دهد، استفاده از FMV (فول حرکت ویدیو) است و به نظر می رسد که با استفاده از آن در هر بازی جاه طلب تر می شوند و Alan Wake II نیز از این قاعده مستثنی نیست. FMV بیشتر هنگام نمایش فیلم در تلویزیون، فلاش های کوتاه یا در مکان تاریک برای “تغییر دیدگاه” اتفاق می افتد. بمن مخصوصاً آن را در Dark Place دوست دارم زیرا بازی را سورئالتر و از بسیاری جهات وحشتناکتر میکند.
صداگذاری فوقالعاده است، برخی از بازیگران آخرین بازی بازگشتهاند، مهمترین آنها متیو پورتا در نقش آلن ویک، که به همان اندازه خوب است، با همه گروههای جدید به همان اندازه عالی هستند، مانند دیوید هاروود در نقش وارلین در و ملانی لیبرد ساگا اندرسون – که به تازگی نامزد بهترین اجرا در The Game Awards شد. موسیقی متن این بازی واقعاً خوب است، هر فصل با یک آهنگ به پایان می رسد و هیچ آهنگی وجود نداشت که از آن لذت نبرم، به خصوص آهنگ های اصلی Poets of the Fall را دوست داشتم که مسئولیت موسیقی را بر عهده داشتند.
همانطور که قبلا ذکر شد، در Alan Wake II شما به عنوان دو شخصیت، Alan Wake و Saga Anderson تازه وارد بازی میکنید و در طول بازی بین هر دوی آنها جابه جا خواهید شد. چیزی که من دوست دارم این است که شما در واقع می توانید هر زمان که بخواهید بین شخصیت ها جابجا شوید. این باعث میشود که از بازی کردن یک شخصیت خسته نشوید و همچنین از هرگونه مشکل در ساختار داستان جلوگیری کنید زیرا این به بازیکن بستگی دارد که تصمیم بگیرد چگونه میخواهد آن را تجربه کند.
نکاتی که بازی به عنوان هر دو شخصیت را بسیار منحصر به فرد می کند. بنابراین بهجای ساختار معمولیام، تا حدی برای جلوگیری از سردرگمی، تا حدی برای اینکه کار را برای من آسانتر کند، برچسبگذاری میکنم که کدام قسمتها به کدام شخصیتها اشاره دارد.
Saga: کل داستان Saga در Bright Falls اتفاق می افتدکه شامل کاوش در چندین مکان در داخل شهر است. هر مکان متشکل از مناطق تا حدی باز با مسیرهای مستقیم است که هر منطقه را به یکدیگر متصل می کند. گم شدن در این بخش ها دشوار است، زیرا از قبل به شما گفته شده است که کجا بروید و هدف نهایی شما به وضوح روی نقشه منطقه نشان داده می شود که به راحتی پیدا می شود. مسیرها در واقع کاملاً خطی هستند، چند مسیر منشعب وجود دارد که شما را به یک ساختمان کوچک یا یک بلوک در جاده میبرد، اما بیشتر یک مسیر به جلو وجود دارد. برخی از سطوح شما را مجبور به کاوش در ساختمانها میکنند، معمولاً بسیار کوچک با تنها یک طبقه و شاید یک زیرزمین. شما نمیبینید که برای مدت طولانی در اینها سرگردان باشید، زیرا بیشتر آنها شامل ورود شما به ساختمان، جستجو و پیدا کردن یک مک گافین و سپس خروج میشوند. نه اینکه این چیز بدی است، ساختمان ها به هدف خود عمل می کنند و بازی خیلی زود نشان می دهد که چقدر می توانند خطرناک باشند. هر یک از این ساختمانها احساس ترس بیشتری وجود دارد، زیرا فضا بسیار محدودتر از زمانی است که در جنگل تاریک میچرخید
Alan: – سطوح Alan مشابه و در عین حال بسیار متفاوت است. برخلاف ساگا، بیشتر مکانهای آلن ساختمانهای بزرگتر و مکانهای شهری هستند که هر کدام دارای چندین اتاق و مکانهای کلیدی هستند که برای ادامه داستان باید کاوش و تغییر کنند. این بخشها پیچ و خمهای عظیمی هستند که مسیرها و درها مسدود میشوند تا زمانی که کلید یا سناریوی مناسب برای باز کردن قفل را پیدا کنید.
در داستان بازی Alan Wake 2 مبارزات در اکثر موارد مانند Alan Wake است، هرچند تفاوتهای کمی دارد. برای شروع، شما همچنان همان محدوده سلاحهای بازی گذشته را دارید، با آلن از همان سلاحهایی که دفعه قبل استفاده میکرد استفاده میکنید. Saga اسلحه کمی بزرگتر دارد، اگرچه به طور شگفتانگیزی بین شخصیتها تکراری وجود ندارد، بله، هر دو دارای تپانچه و تفنگ ساچمهای هستند، اما هر سلاح دقیقاً یکسان نیست و باعث میشود احساس کنید که هر شخصیت به نوعی متفاوت است. برای به دست آوردن سلاح جدید حتما باید کار خاصی انجام شود.
البته، سلاح کلیدی شما برای شکست دشمنان تاریکی، چراغ قوه قابل اعتماد شماست. درست مانند قبل، دشمنان در کفن تاریکی پوشیده می شوند و از آنها در برابر گلوله های شما محافظت می کنند، ابتدا با تابش نور خود بر روی دشمنان، تاریکی از بین میبرد. این بار نور شما کاملاً متفاوت عمل می کند و به نظر من بهتر از قبل عمل می کند. برای شروع، قبل از اینکه بتوانید نور خود را متمرکز کنید تا تاریکی را سریعتر از بین ببرید، اگرچه باتریهای چراغ قوه شما را خالی میکند، در Alan Wake II باید نور را متمرکز کنید تا تاریکی حریفان خود را از بین ببرید. باتری شما نیز متفاوت از قبل تخلیه می شود، نور شما اکنون روی شارژ متمرکز شده است، حالا یک انفجار کوچک نور در یک زمان به جای یک جریان ثابت از آن جایگزین شده. این تغییرات ممکن است برای برخی از بازیکنان آزاردهنده باشد. در Alan Wake هرگز احساس نمیکردم در خطر تمام شدن باتری هستم، که این تنش را تا حد زیادی کاهش داد، اما در این بازی، لحظهای وجود نداشت که خطر تمام شدن باتری را احساس نکنم. بازی حتی برای من ترسناک تر بود و باعث شد قبل از شلیک به دشمن واقعاً فکر کنم.
همراه با نور، مجموعه کوچکی از سلاح های سبک را در اختیار دارید. البته یکی از مفیدترین آنها فلرها هستند که می توانند برای ساطع نور در اطراف شما استفاده شوند، دشمنان را از هر طرف مسدود کرده و آنها برای مدت کوتاهی عقب نشینی می کنند.
یک تفاوت بزرگ، شما اکنون یک جعبه موجودی دارید. اکنون موجودی شما برای همه چیز، اسلحه، مهمات، اقلام درمانی، باتری و غیره جای محدودتری دارید. من فکر می کنم که این به شدت به بازی کمک می کند، موجودی محدودتر بازی را بسیار پرتنش می کند و سعی می کند شما را وادار کند که مراقب هر گلوله یا باتری استفاده شده بیشتر باشید.
آلن: – در داستان بازی Alan Wake 2 آلن یک چیز دارد که داستان ساگا ندارد، سایه ها. در Dark Place، دشمنان شما شبحهای سایهای هستند که ویژگیهای آنها را پنهان میکنند تا زمانی که شما آنها را از تاریکیشان دور کنید. چه چیزی اینها را اینقدر متفاوت می کند؟ همه آنها متخاصم نیستند و تعداد زیادی از آنها وجود دارد. تنها راه برای تشخیص اینکه آیا کسی می تواند به شما صدمه بزند این است که یا نور خود را به آنها بتابانید، یا ریسک کنید و با آنها برخورد کنید. نمی توانم تاکید کنم که چقدر این کار را دوست دارم، نه تنها سایه ها بسیار ترسناک هستند – هر زمان که نزدیک هستند چیزهایی را به شما می گویند که نشان دهنده خطر بالقوه است – خطر هدر دادن باتری را برای چیزی که در نهایت تهدید نیست افزایش می دهد. این کار فوق العاده خوب انجام شده و چیزی است که من را همیشه برای بازی در بخش های آلن هیجان زده می کند.
ساگا: ساگا یک مامور افبیآی است، مکان ذهنش به شکل یک کابین کوچک است، اینجا جایی است که او شواهدی را گرد هم می آورد و در مورد مواردی که در طول بازی با آنها روبرو می شود به نتیجه می رسد. همانطور که بازی را انجام می دهید، صحنه های جنایت را بررسی می کنید و با ساکنان شهر صحبت می کنید که شما را به سرنخ هایی برای پرونده فعلی خود هدایت می کند، می توانید این شواهد را به پرونده ببرید، جایی که مستند شده و همراه با سایر شواهد یا مدارک درج می شود. از افراد در مورد انگیزه ها، رفتارهای مشکوکشان و اینکه آیا چیزی را پنهان می کنند یا نه بازپرسی می کنند. من واقعا این را دوست دارم؛ در واقع این احساس را ایجاد می کند که Saga اینجا در حال تحقیق است و یک روش داستانی منحصر به فرد است که من در هیچ بازی دیگری ندیده ام.
آلن: – آلن یک اتاق در ذهن خود دارد، اگرچه شما به اندازه اتاق Saga انجام نمی دهید. محل ذهن آلن یک اتاق نویسندگان است که از همان اتاق در Cauldron Lake Cabin در بازی اول الگوبرداری شده است. در داستان، آلن باید داستان ترسناکی را که اسکرچ در حال ساخت است بازنویسی کند، برای انجام این کار باید به صحنه های یک محل قتل سفر کند و از آنجا راهی برای خروج از Dark Place پیدا کند. در تمام سطوح، آلن با تصاویری از شخصیت داستانی خود، الکس کیسی، مواجه میشود که در حال تحقیق درباره قتلی در همان مکانی است که در آن حضور دارد، این دیدگاهها گاهی ایدهای داستانی به آلن القا میکنند. از مکانهای کلیدی در سطح، آلن میتواند وارد اتاق نویسندگان شود و از این ایدهها برای تأثیرگذاری و تغییر منطقهای که در آن قرار دارد برای مطابقت با داستان استفاده کند. انجام این کار منجر به باز شدن مسیرهای جدید و خطرات بیشتر برای جلوگیری از پیشرفت شما می شود.
Saga: ساگا راه های متعددی برای ارتقای خود و مجهز نگه داشتن خود دارد. ارتقاء ساگا مربوط به مهارت های او در استفاده از سلاح است، برخی از موارد بسیار اساسی مانند افزایش سرعت ریلود تفنگ ساچمه ای یا افزایش اندازه خشاب تپانچه وجود دارد، اما موارد منحصر به فرد دیگری مانند شلیک خودکار با تعدادی سلاح وجود دارد. کمان پولادی دو تیر را همزمان شلیک می کند. برای باز کردن قفل این ارتقاها، باید جعبههای ناهار الکس کیسی حاوی تکههایی از دستنوشتهها را پیدا کنید. چه ارتقاهایی می توانید دریافت کنید بستگی به این دارد که چند نسخه دست نوشته می توانید برای خرید استفاده کنید. یک مشکل من در این مورد این است که بسیاری از ارتقاء ها هزینه بسیار کمی دارند، اعتراف می کنم که جعبه های ناهار زیادی در برنامه بازی خود پیدا نکردم، اما حتی در آن زمان، من فقط می توانستم هزینه یک ارتقاء را بپردازم. جدای از آنها، Saga میتواند تعدادی از اقلام ذخیره شده را پیدا کند که توسط فرقه درخت باقی مانده است، که هر کدام از آنها حاوی تعدادی لوازم برای کمک به شما در مبارزه با Taken هستند. اینها توسط یک قفل قفل می شوند که از شما می خواهد برای سرنخ هایی در مورد اینکه کد چیست، منطقه را جستجو کنید. این پازل ها هوشمندانه انجام می شوند و برای حل آنها نیاز به تفکر مناسبی دارند.
Alan: – اگر واقعاً سیستم ارتقاء Saga را دوست ندارید، خوشحال خواهید شد که بدانید Alan بسیار آسانتر انجام میشود. در سرتاسر دنیا فلش هایی از رنگ را می بینید که نامرئی هستند مگر اینکه با نور آشکار شوند، اینها شما را به برخی از کلمات قدرت می رسانند، فقط باید به اندازه کافی به آنها نگاه کنید تا بتوانید ارتقا دهید. درست مانند Saga، برخی از ارتقاهای شما بسیار ساده هستند، مانند بهبودی بیشتر از مسکن ها، یا افزایش فضای موجودی خود، در حالی که برخی موارد عجیب تر مانند شانس بازیابی گلوله پس از شلیک گلوله وجود دارد. من این را به Saga ترجیح میدهم، بله، ارتقاها کاملاً منحصربهفرد نیستند، اما دریافت آنها بسیار سادهتر است و تقریباً تضمین میکند که حداقل چند بار بدون اینکه به دنبال آنها بگردید، ارتقا دهید.
متشکریم که همراه مسترگیمرز مرجع بازی ها هستین.
نظر خودتان را راجع به داستان بازی Alan Wake 2 زیر همین مطلب برامون ارسال کنین.