اطلاعات جدید نشان داده است که بازی با کامپیوتر رشد بیشتری از بازی با کنسول دارد .
با مسترگیمرز مرجع بازی ها همراه باشین.
سال گذشته شاهد انتشار برخی از بازی های ویدیویی واقعاً بزرگ بود. داده های جدید نشان می دهد که بازی های رایانه ای بزرگترین برنده در سال ۲۰۲۳ بودند ، در حالی که درآمد کنسول عمدتاً ثابت و سود بازی موبایل کاهش یافته است.
گزارشی که اخیراً از محققان بازار در Newzoo منتشر شده است ، نشان داد که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ ، ۲۰۲۳ “سال ریکاوری” برای صنعت بازی بود که بیشترین سود در اکثر سیستم عامل ها بعد از کرونا اتفاق افتادو در این بین PC بیشترین افزایش درآمد را در بین پلتفرم ها به خود دید.
در گزارش Newzoo ، فروش بازی های رایانه ای و خریدهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال قبلش ۸٫۴ درصد رشد داشته است. در همین مدت زمان ، کنسول ها فقط ۰٫۳ درصد افزایش داشتند و بازی های موبایل حدود ۲ درصد کاهش سود داشتند.
سود بازی های موبایل و کنسول هنوز هم در کل از رایانه شخصی بیشتر است ، در حالی که Newzoo تخمین می زند که کل درآمد بازی های موبایل ۲۰۲۳ در حدود ۸۹٫۹ میلیارد دلار و کنسول ۵۲٫۴ میلیارد دلار بوده است. در همین حال ، در سال ۲۰۲۳ ، بازی های رایانه ای “فقط” حدود ۳۹ میلیارد دلار سود داشتند.
به گزارش نیوزو درآمد شرکت های رایانه های شخصی نسبت به سال گذشته تقریباً ۹ ٪ افزایش داشته است. یکی از عوامل رشد این بازی ها شرکت های واسطی مثل Valve و epicgames بوده است.
طبق این گزارش چیزی که به نظر میرید اتفاق بیافتد این است که کنسول ها اهمیت کمتری پیدا می کنند.
از آنجا که هر دو شرکت بزرگ کنسولی مایل هستند که بازی های بزرگ خود را در رایانه شخصی منتشر کنندHelldivers 2 نشان می دهد که این استراتژی می تواند یک تغییر دهنده بازی بزرگ باشد و به افزایش فروش بازی و تعداد بازیکنان کمک کند. و کنسول های دستی مثل SteamDeck در حال افزایش هستند احتمال اینکه گیمر ها کمتر به خرید کنسول ها فکر کنند بیشتر است. همچنین اکثر بازی های انحصاری کنسول ها بازی های تک نفره هستند و بیشتر گیمرها بیشتر وقتشان در بازی های مولتی پلیر آنلاین سپری می شود.
متشکریم که همراه مسترگیمرز مرجع بازی ها هستین.
در ذهن شما بازی های انحصاری پلی استیشن پرفروش تر هستند یا نینتندو؟ زیر همین مطلب برامون ارسال کنین.