به نظر شما گیمرها در سال ۲۰۲۳ کدام بازی ها را بیشتر بازی کرده اند؟ . با مستر گیمرز مرجع بازی ها همراه باشید و از شنیدن جواب این سوال متعجب شوید!
گزارش تازه منتشر شده صنعت بازی توسط محقق بازار Newzoo نشان میدهد که در حالی که بازار رایانههای شخصی و کنسولها در سال ۲۰۲۳ رشد ۲٫۶ درصدی داشته است و به ۹۳٫۵ میلیارد دلار درآمد رسیداما این فقط برای تعداد کمی از ناشران و توسعه دهندگان خبر خوبی است.
دادههای Newzoo نشان میدهد که ۱۰ بازی برتر در هر پلتفرم (رتبهبندی شده بر اساس میانگین تعداد کاربران فعال ماهانه یا MAU) بیشتر از عناوین قدیمی و معتبر هستند. Fortnite در تمامی پلتفرمها، از جمله سوییچ و رایانه شخصی، برتری را از آن خود کرد. بقیه ی لیست ها شامل بازی هایی بود که برای همه آشنا هستند، مانند Grand Theft Auto V، Counter-Strike 2، Roblox، Minecraft، Rocket League، Apex Legends، Fall Guys، Valorant و Call of Duty. در میان کنسولهای ایکسباکس و پلیاستیشن، تنها یک بازی انحصاری تکنفره، در میان ده بازی برتر بود و آن بازی Starfield است.
برای اثبات بیشتر اینکه گیمرها عمدتاً روی بازیهای قدیمیتر تمرکز میکنند، دادههای Newzoo نشان میدهد که تنها ۶۶ بازی، ۸۰ درصد از کل زمان گیم پلی در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دادهاند. و ۶۰ درصد از این زمان در بازیهای با قدمت شش ساله یا بیشتر صرف شده است. در واقع، در سال ۲۰۲۳، پنج بازی قدیمی – Fortnite، Roblox، League of Legends، Minecraft و GTA V مقدار ۲۷% از کل زمان پخش در سال را به خود اختصاص دادند.
از ۲۳ درصد از زمان بازی که در سال ۲۰۲۳ صرف بازیهای جدید میشود ( که ۲ سال یا کمتر عمر دارند ) بیش از نیمی از آن در دنبالههای بزرگ سالانه مانند آخرین بازی Madden یا NBA صرف شده است. تنها ۸ درصد از زمان پخش بازی های ویدیویی صرف عناوین جدید و غیرسالانه ای مانند Diablo IV یا Baldur’s Gate III شد.
در حالی که گزارش Newzoo اشاره می کند که شما هنوز هم می توانید در این محیط موفق باشید، واقعیت این است که گیمرها زمان کمتر و کمتری را در بازی های جدید صرف می کنند و زمان بیشتری را در فرنچایزها و عناوین زنده از قبل تاسیس شده می گذرانند و این کار را برای ناشران و توسعه دهندگان برای یافتن مخاطب سخت تر می کند. . این به این دلیل است که برخلاف دهههای قبل، شما فقط با هر بازی جدید و داغ که در بازار وجود دارد رقابت نمیکنید، بلکه در عوض در حال مبارزه با غولهایی مانند Fortnite و Roblox هستید، بازیهای کاملا رایگان با حجم بیپایانی از محتوای ایجاد شده توسط کاربرانشان.
Newzoo در این گزارش میگوید: « جایی که بازی های همیشه زنده با محتوای قوی حکمرانی میکنند، ایجاد پایگاه جدید برای گیمرها به صورت تصاعدی سخت تر خواهد بود » به عبارت دیگر، اگر ادامه بازی ها بزرگ، بازسازی یا بازی های سالانه نمی سازید کار بسیار سختی در این بازار دارید.
متشکریم که همراه مسترگیمرز مرجع بازی ها هستین.
خوشحال میشیم نظر خودتون رو راجع به زیر همین مطلب برامون ارسال کنین.